找回密码
 注册

QQ登录

只需一步,快速开始

快捷登录

手机号码,快捷登录

手机号码,快捷登录

  • 回复
  • 收藏

a development

taiheila 2013-7-9 09:45:00

Prof. Th. Harnack. Die Kirche, ihr Ami, ihr Regiment, etc. (Nuremberg. rice, 16 groschen). Dr. Adam Von Harless. Elliche Gewiisenafragen hinsichdich der Lehre von der Kirche, etc. (Stuttgart. Price, 10 groschen). Pamphlets from well-known Lutheran theologians, both distinctly disclaiming Stahl's views. K. Kirsch. Die Aufiicht des Geisttichen iiJter die Volt.ichule (Leipsie). The above list embraces all the important literature of the subject during the past year. One should compare, however, the discussions of the " Kirchentug" and the periodical literature. THE BIBLIOTHECA SACRA, Theory of Pythagoras. According to this philosopher, the body is the substance which is determined, and the [http://www.michaelkorsoutletonline-vip.com/ www.michaelkors-soutlet.com] soul is the principle which determines the body. The souPis more than mere number or measure; it has an individuality, different from that of the body, and is implanted within the body. Before its union with the corporeal substance, it had a troubled, dreamy life; after its separation from this substance, it will continue to live, and will wander through other bodies, in its process of purification. The human soul is an emanation 1 This [http://www.michaelkorsoutletonline-vip.com/ Michael Kors] Essay is, in [http://www.michaelkorsoutletonline-vip.com/ Michael Kors Outlet] the main, a condensed abstract of an elaborate German volume, entitled : " Die Lehre von der Pracxistenz der menschlichen Scelen historisch-kritisch dargestellt, von J. Fr. Bruch, Professor der Theologie und Prediger in Strasburg." 1859. 8vo. pp.211. An attempt is made in this Essay, not to give the exact translation of the words, nor to follow the precise line of thought, which have been adopted by Professor Bruch, but merely to give the substance of his treatise, in the order most appropriate for American readers. Vol. XX. No. 80. 86 from the world-soul, and its confinement in the body is a punishment for its previous transgression. 2. Theory of Plato. The notion of the soul's pre-existence stands in intimate connection with Plato's doctrine of " ideas," and it illustrates his theory of the immanence of these ideas in the rational soul. It is well known that he drew a distinction between such thoughts as have for their object the empirical, sensuous, constantly changing, perishable, and such as have for their object the unchangeable, permanent, indivisible, divine. The former class of thoughts are the phantasies, and are the result of sensuous impression ; the latter are the product of the reason, and are immanent in the soul, although they are first called out into consciousness by the sensuous impressions. They are the forms under which we must apprehend and reduce to oneness the object which, as presented by the senses, appears to be many and various. They are not substances nor powers, but yet they have an objective reality, so far forth as they represent the essential, the permanent, the divine, in empirical objects. These ideas are in the divine mind, as well as in the human. They are the unchangeable laws of his working. He has made the world according to them. The world, therefore, is a material realization of the divine ideas. Every nature bears in itself a divine idea, which is developed by means of the sensuous, empirical element. The world is an image of God, and there is a divine element in every object of sense. The sensuous is changing, but the idea is permanent. Now as the ideas of a man are not of empirical origin, but precede the sensuous perception, Plato was forced to inquire: Whence came they? He was not familiar with the theory that they arise from the laws which regulate the acting of the soul; therefore he said: The soul brought these ideas with it from a previous life into the present one. In that ideal world in which the soul existed before' its temporal development, it attained to the clear vision of the divine ideas. God showed to the soul the nature of everything before the soul was united with the body. Hence all our knowledge of the general and the essential is a remembrance of what we knew before, but of what had been lost in the consciousness. God created all souls at the same time. Each one is a development of a divine idea, and each was originally in an ideal state. It was essentially a pure intelligence; its entire activity was in thinking. ffice:office" />

支持原创,赞赏一下

0条评论

您需要登录后才可以回帖 登录 | 注册
相关推荐

© 2024 精英乒乓网

经营许可证编号:冀B2-20180038

免责声明: 网站信息均有网友上传用于球迷免费分享,本站仅提供存储服务。如有来源标注错误或侵犯了您的合法权益,请与我们联系更正、删除。 客服电话:4006001289 客服QQ:4006001289(企业QQ)